Спільне засідання членів громадських організацій з питань агресивної реклами в медичній галузі

24 квітня 2010 р. відбулося спільне засідання представників громадських організацій Української незалежної ради єврейських жінок та Групи підтримки екологічного усвідомлюваного батьківства «Фенікс». На засіданні розглянуто ряд важливих питань.

Зокрема, серйозну стурбованість викликала наявність агресивної реклами, розміщеної в обмінних картах вагітних. Дані карти на протязі останніх чотирьох років у період з 2006 по 2010 рік видаються в жіночих консультаціях по місцю проживання вагітних. Агресивною визнана реклама послуг Гемафонду. Було заслухано думки ряду присутніх.

Доповідачі з даної теми надали присутнім скарги батьків, що надійшли на адресу громадських організацій, про негативний вплив, який несе реклама, розміщена в обмінних картах. Та запропонували на розгляд учасників засідання декілька видів обмінних карт різного дизайну, які в означений період видавались і видаються вагітним в жіночих консультаціях. В усіх запропонованих до розгляду обмінних картах розміщена реклама послуг компанії Гемафонд.

Присутні переконані,що ця реклама носить агресивний характер та спричиняє моральний та психологічний тиск на вагітних та їх сім’ї з метою заманити якнайбільше клієнтів для продажу їм своїх комерційних послуг. Всі присутні самі є батьками, вони мають власних дітей, деякі трьох та більше. Їм знайомі хвилювання за своїх дітей, бажання вберегти їх від негараздів. Вони розуміють , як легко пійматися в розставлені сіті, якщо тобі обіцяють панацею для твоєї майбутньої дитини.

Було обговорено питання використання в медичних цілях стовбурових клітин з пуповинної крові. Доповідач, медик-фахівець розповів про стан наукових та медичних досліджень та впроваджень в сучасну українську медицину стовбурових клітин з пуповинної крові. Інформація, викладена доповідачем, дала змогу зрозуміти, що в даний час тема вивчена й вивчається недостатньо, використовуються стовбурові клітини в лікуванні досить рідко і в багатьох випадках їх застосування не дають очікуваного результату.

Доповідач привів конкретні цифри та факти по використанню стовбурових клітин для хворих на СНІД та інші важкі хвороби. Результати цієї роботи загалом носять негативний характер.

Агресивне рекламування дорогостоючої «панацеї» в обмінних картах викликало обурення присутніх. Їх дуже стурбували дії Гемафонду, направлені на залякування вагітних заради досягнення комерційних цілей компанії.

Один з учасників засідання звернув увагу присутніх на один вид обмінної карти, який виданий вагітній жінці два місяці тому, в даний час ця карта перебуває на руках у вагітної, яка очікує найближчим часом на пологи. В цій обмінній карті, виданій 300 000 накладом, на рекламі Гемафонду на кубику зображена пляшка з соскою. Дане зображення асоціюється з штучним вигодуванням майбутньої дитини, що є грубим порушенням дотримання Міжнародного зведення правил з маркетингу замінників грудного молока і резолюцій ВОЗ, http://www.akev.narod.ru/wwo/fullcode.htm

Учасники засідання також були стурбовані неадекватною нецивілізованою реакцією представників Гемафону на статтю про пуповинну кров, викладену на сайтах http://www.groisman.com.ua/ та http://www.baby.org.ua/ 16 квітня 2010 р. Після розміщення цього матеріалу Елеонора Гройсман почала отримувати погрози від осіб, які представлялися співробітниками компанії Гемафонд.

Для захисту членів наших організацій та всіх тих жінок та сімей, що звертаються для захисту своїх прав і свобод було прийнято рішення направити запит на адресу Міністра охорони здоров’я з проханням дати оцінку даним фактам. З’ясувати причину лобіювання інтересів певних комерційних структур на державному рівні. Направити колективну скаргу членів Української незалежної ради єврейських жінок та членів інших громадських організацій, обурених впливом на них недоброякісної агресивної нав’язливої реклами послуг компанії Гемафонд в обмінній карті вагітних та в районних жіночих консультаціях, в Національну експертну комісію України з питань захисту суспільної моралі, до Комітету Верховної Ради з боротьби з організованою злочинністю і корупцією та до Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я, а також повідомити правоохоронні органи про тиск з боку Гемафонду.

Фотокопії обмінних карт, надані їх власницями громадській організації УНРЄЖ разом із своїми скаргами про недоброякісну агресивну рекламу.

5

3

1

8
9